3 просмотров
Рейтинг статьи
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд
Загрузка...

Mark of the Ninja: Remastered

Mark of the Ninja: Remastered

  • Summary
  • Critic Reviews
  • User Reviews
  • Details & Credits
  • Trailers & Videos

Generally favorable reviews — based on 6 Critic Reviews What’s this?

Generally favorable reviews — based on 41 Ratings

Generally favorable reviews — based on 41 Ratings

  • Summary: In Mark of the Ninja Remastered, learn what it is to truly be a ninja. You must be silent, agile and clever to outwit opponents in a world of gorgeous scenery and flowing animation, with cursed tattoos giving you heightened senses.
  • Developer: Klei Entertainment
  • Genre(s): Action , Platformer , 2D
  • # of players: No Online Multiplayer
  • Cheats: On GameFAQs
  • More Details and Credits »

Игровой процесс

Геймплей игры основан на аккуратном прохождении, избегании контактов с противниками и обезвреживании ловушек. Главный герой — ниндзя — умеет прятаться в вентиляции, канализационных люках и за предметами интерьера.

Основное оружие — меч-ниндзято, которым можно выполнить бесшумное убийство ничего не подозревающей жертвы и бамбуковые дротики, предназначенные для отвлечения и уничтожения источников света. Несмотря на наличие смертельного оружия, игра в равной степени ориентирована как на устранение всей охраны уровня, так и на бескровное прохождение с помощью отвлечения, манипулирования, а то и вообще проскальзывания мимо противников. В процессе прохождения покупается и открывается дополнительное снаряжение атакующего и отвлекающего действия.

Практически за каждое действие (уничтожение или обход противника, прятание тела, выключение питания ловушек и так далее) начисляются очки, на которые можно открыть новые приёмы, приобрести новое или улучшить старое снаряжение. Дополнительно на каждом уровне выдается 3 разных бонусных задания. После выполнения 3-х заданий одного типа становится доступным костюм, специализированный для определённого стиля прохождения.

После прохождения игры открывается режим New Game Plus (Новая игра плюс), который позволяет пройти игру заново с сохранением набранных улучшений и повышенной сложностью.

User Reviews

I had so much fun playing this game. I typically love stealth assassination games, but I was a little hesitant about a 2D one. It turns out a I had so much fun playing this game. I typically love stealth assassination games, but I was a little hesitant about a 2D one. It turns out a 2D stealth game can be fantastic if done right, like this game is.

One of the best things about it is the freedom and confidence to do just about anything you can think to try—if you fail, you get to try again very quickly with very little fuss. It allows for a lot of experimentation and even during a particularly difficult part of a mission, I never really got too frustrated. The gameplay is so fluid and the assassinations so satisfying that there is joy to be found in doing the most basic things.

Different outfits and tools can be combined to sow the most terror, deal the most damage, or to simply escape from sight as quickly as possible. There is plenty of replayability and room to get creative. I prefer to terrorize the guards into shooting each other or falling off the edge of a building, but a swift execution after dangling above them like Spider-Man is fun too.

The story was inconsequential to me at first, but eventually I found myself going back to replay old levels while paying more attention to the plot. I found that it’s really an interesting one that gives meaning to the things you do in the game. The free DLC content is a very nice bonus addition, as well, adding a little more backstory and forcing you to be a little more creative to dispose of enemies.

Overall, I couldn’t find much to complain about. Was the ending the greatest? Meh, not really, but it was fitting. It’s more about the experience of playing the game and accomplishing in-game achievements, or just accomplishing personal ones. … Expand

A game that challenges.
A game that captivates history.
A game that makes you make a choice. It is not the longest or most difficult, but A game that challenges.
A game that captivates history.
A game that makes you make a choice.

Читать еще:  ТОП 10 нереально страшных игр

It is not the longest or most difficult, but it is extremely stylish and in some places makes you think about how to pass this or that fragment.

It was created in order to take it on a sale for a couple of evenings. … Expand

This review contains spoilers , click expand to view . I love so much about this game. The art style is excellent. The gameplay is lovely.

The story is kinda lame melodrama, I think the choice at the end is lame and not at all what I was thinking. When I go to kill the imaginary lady, I’m not saying «kill self», I’m saying screw everyone telling me what to do, time for that crazy lady to «die» so I can go do my thing and decide who needs a hefty helping of ninja. Blindly doing what some lame hallucination says is stupid, bad writing, melodrama, lame. Especially with how she’s like «After we kill Azai we’ll cleanse the clan», WTF. how about NO, how about that dude stops blindly doing whatever other people tell him?

The game is too short, I assume because so much time/money went to the story/animations, all to create a lame finish to an excellent game.

The other main problem with the game is the skill/item progression. Most of the techniques you open up feel like stuff he should already be able to do. Limiting the amount of items you can carry is boring, it limits creativity for interacting with the world. Same with a lot of the level design. I really appreciate a tightly designed room space, but the way they limit you down to those choices takes me out of the immersion created by the art/sound design. It’s like, so a ninja can’t handle climbing over a ledge?

The smoke bomb upgrade is awful, incapacitating the guards sets off an alarm, that’s not an upgrade and made me want to strangle the nice people at Klei for a second. The entire upgrade system could be removed and the game would become much better by just having those stealth kills and items as part of the normal game.

I’d also like to see these stealth mechanics used with AI level generation. If you get the parameters right on where a hiding spot has to be in relation to the range of laser sensor and many thousands of other factors it would become the best stealth game ever made. Instead of making new content I wish you would actually remake this into what it could be. … Expand

Персонажи

  • Чемпион — главный герой, единственный играбельный персонаж. Не имеет имени, за всю игру не произносит ни слова. Обрёл статус «Чемпиона», когда получил особую татуировку, дающую сверхспособности, но постепенно обращающую в безумие. В конце либо умирает, либо продолжает жить.
  • Ора — напарница главного героя, помогающая игроку советами на протяжении всей сюжетной линии. Возможно, является галлюцинацией (или же одной из сверхспособностей, которые даёт татуировка), о чём говорит концовка с самоубийством и намекает предпоследний игровой ролик.
  • Азаи Сдержанный/Павший — глава клана ниндзя, к которому принадлежит главный герой. В зависимости от выбранной игроком концовки носит прозвище либо «Сдержанный», либо «Павший».
  • Граф Караян — глава организации Гессен. Убит главным героем.
  • Капрал Келли — лучший солдат, правая рука Караяна и второе лицо в Гессене. Убит главным героем.
  • Досан — татуировщик клана Хисому, украсивший главного героя метками. Погибает от выстрела сталкера.

Trailer

  • All this publication’s reviews
  • Read full review
  • All this publication’s reviews
  • Read full review
  • All this publication’s reviews
  • Read full review
  • All this publication’s reviews
  • Read full review
  • All this publication’s reviews
  • Read full review
  • All this publication’s reviews
  • Read full review

Сюжет

Один из ниндзя клана Хисому (Hisomy) скрытно пробирается в хранилище, принадлежащее организации «Гессен», выводит из строя охранную систему, убивает четырёх человек из Гессена и похищает спрятанное в хранилище оборудование. Одновременно с этим, татуировщик клана Хисому — Досан — по просьбе главы клана (учителя Азаи по прозвищу «Сдержанный»), наносит главному герою особую татуировку, дающую сверхспособности. После операции главный герой засыпает. Через некоторое время его сон нарушает колокольный звон — сигнал бедствия.

Читать еще:  Обзор игры Castle Crush — Обучение и первый бой

Вместе с девушкой по имени Ора главный герой пытается выяснить, в чём дело. Оказывается, что на дом его клана напал отряд Гессена, перебивший или взявший в плен всех ниндзя, кроме главного героя и Ора. Благодаря тому, что о его существовании противник не подозревал, главный герой освобождает выживших (в число которых попал глава Хисому — Азаи), вместе с которыми отбивает атаку Гессена.

После победы Азаи собирает всех членов Хисому для объяснения ситуации путём короткой, но содержательной речи о том, что традиционалистические нравы Хисому столкнулись с «…шакалами мира сегодняшнего…». Попутно он объявляет — главный герой, получив татуировку, стал чемпионом клана, его вечным (до самой смерти) защитником. После чего все расходятся.

Новый чемпион отправился в свою комнату, размышляя, как облегчить наносимую чернилами татуировок боль. Вскоре к нему приходит Азаи и рассказывает историю чернил и чемпионов, бывших до главного героя: когда-то очень давно один торговец продал им секрет цветка, чьи листья горели от яда. При нанесении этого яда на кожу, человек приобретал невероятные способности, но становился бомбой замедленного действия — яд постепенно сводил человека с ума. И потому каждый чемпион должен был совершить самоубийство до того, как станет безумным и не наделает бед. Ещё Азаи даёт главному герою задание: обезглавить Гессен, уничтожив его главу — графа Караяна.

Чемпион и Ора отправляются в город под названием Оши.

Trailer

  • All this publication’s reviews
  • Read full review
  • All this publication’s reviews
  • Read full review
  • All this publication’s reviews
  • Read full review
  • All this publication’s reviews
  • Read full review
  • All this publication’s reviews
  • Read full review
  • All this publication’s reviews
  • Read full review

Сюжет

Один из ниндзя клана Хисому (Hisomy) скрытно пробирается в хранилище, принадлежащее организации «Гессен», выводит из строя охранную систему, убивает четырёх человек из Гессена и похищает спрятанное в хранилище оборудование. Одновременно с этим, татуировщик клана Хисому — Досан — по просьбе главы клана (учителя Азаи по прозвищу «Сдержанный»), наносит главному герою особую татуировку, дающую сверхспособности. После операции главный герой засыпает. Через некоторое время его сон нарушает колокольный звон — сигнал бедствия.

Вместе с девушкой по имени Ора главный герой пытается выяснить, в чём дело. Оказывается, что на дом его клана напал отряд Гессена, перебивший или взявший в плен всех ниндзя, кроме главного героя и Ора. Благодаря тому, что о его существовании противник не подозревал, главный герой освобождает выживших (в число которых попал глава Хисому — Азаи), вместе с которыми отбивает атаку Гессена.

После победы Азаи собирает всех членов Хисому для объяснения ситуации путём короткой, но содержательной речи о том, что традиционалистические нравы Хисому столкнулись с «…шакалами мира сегодняшнего…». Попутно он объявляет — главный герой, получив татуировку, стал чемпионом клана, его вечным (до самой смерти) защитником. После чего все расходятся.

Новый чемпион отправился в свою комнату, размышляя, как облегчить наносимую чернилами татуировок боль. Вскоре к нему приходит Азаи и рассказывает историю чернил и чемпионов, бывших до главного героя: когда-то очень давно один торговец продал им секрет цветка, чьи листья горели от яда. При нанесении этого яда на кожу, человек приобретал невероятные способности, но становился бомбой замедленного действия — яд постепенно сводил человека с ума. И потому каждый чемпион должен был совершить самоубийство до того, как станет безумным и не наделает бед. Ещё Азаи даёт главному герою задание: обезглавить Гессен, уничтожив его главу — графа Караяна.

Чемпион и Ора отправляются в город под названием Оши.

User Reviews

I had so much fun playing this game. I typically love stealth assassination games, but I was a little hesitant about a 2D one. It turns out a I had so much fun playing this game. I typically love stealth assassination games, but I was a little hesitant about a 2D one. It turns out a 2D stealth game can be fantastic if done right, like this game is.

One of the best things about it is the freedom and confidence to do just about anything you can think to try—if you fail, you get to try again very quickly with very little fuss. It allows for a lot of experimentation and even during a particularly difficult part of a mission, I never really got too frustrated. The gameplay is so fluid and the assassinations so satisfying that there is joy to be found in doing the most basic things.

Читать еще:  The Division 2 получил патч от вылетов игры

Different outfits and tools can be combined to sow the most terror, deal the most damage, or to simply escape from sight as quickly as possible. There is plenty of replayability and room to get creative. I prefer to terrorize the guards into shooting each other or falling off the edge of a building, but a swift execution after dangling above them like Spider-Man is fun too.

The story was inconsequential to me at first, but eventually I found myself going back to replay old levels while paying more attention to the plot. I found that it’s really an interesting one that gives meaning to the things you do in the game. The free DLC content is a very nice bonus addition, as well, adding a little more backstory and forcing you to be a little more creative to dispose of enemies.

Overall, I couldn’t find much to complain about. Was the ending the greatest? Meh, not really, but it was fitting. It’s more about the experience of playing the game and accomplishing in-game achievements, or just accomplishing personal ones. … Expand

A game that challenges.
A game that captivates history.
A game that makes you make a choice. It is not the longest or most difficult, but A game that challenges.
A game that captivates history.
A game that makes you make a choice.

It is not the longest or most difficult, but it is extremely stylish and in some places makes you think about how to pass this or that fragment.

It was created in order to take it on a sale for a couple of evenings. … Expand

This review contains spoilers , click expand to view . I love so much about this game. The art style is excellent. The gameplay is lovely.

The story is kinda lame melodrama, I think the choice at the end is lame and not at all what I was thinking. When I go to kill the imaginary lady, I’m not saying «kill self», I’m saying screw everyone telling me what to do, time for that crazy lady to «die» so I can go do my thing and decide who needs a hefty helping of ninja. Blindly doing what some lame hallucination says is stupid, bad writing, melodrama, lame. Especially with how she’s like «After we kill Azai we’ll cleanse the clan», WTF. how about NO, how about that dude stops blindly doing whatever other people tell him?

The game is too short, I assume because so much time/money went to the story/animations, all to create a lame finish to an excellent game.

The other main problem with the game is the skill/item progression. Most of the techniques you open up feel like stuff he should already be able to do. Limiting the amount of items you can carry is boring, it limits creativity for interacting with the world. Same with a lot of the level design. I really appreciate a tightly designed room space, but the way they limit you down to those choices takes me out of the immersion created by the art/sound design. It’s like, so a ninja can’t handle climbing over a ledge?

The smoke bomb upgrade is awful, incapacitating the guards sets off an alarm, that’s not an upgrade and made me want to strangle the nice people at Klei for a second. The entire upgrade system could be removed and the game would become much better by just having those stealth kills and items as part of the normal game.

I’d also like to see these stealth mechanics used with AI level generation. If you get the parameters right on where a hiding spot has to be in relation to the range of laser sensor and many thousands of other factors it would become the best stealth game ever made. Instead of making new content I wish you would actually remake this into what it could be. … Expand

Ссылка на основную публикацию
Статьи c упоминанием слов:
Adblock
detector