1 772 просмотров
Рейтинг статьи
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд
Загрузка...

Купить Quest Hunter

Купить Quest Hunter

  • Для одного игрока
  • Для нескольких игроков
  • Кооперативная игра
  • Кооператив (по сети)
  • Кооператив (общий/разделённый экран)
  • Общий/разделённый экран
  • Кроссплатформенная игра
  • Достижения Steam
  • Контроллер (полностью)
  • Коллекционные карточки
  • Steam Cloud
  • Статистика
  • Доски почета Steam
  • Remote Play на телевизоре
  • Remote Play Together
Дополнительный контент (DLC)

Почему именно SteamDiscounts?
Скриншоты и видео

  • Описание
  • Сис. требования
  • Доставка и активация
  • Отзывы (9)

Добро пожаловать в Темный Мир. Мир, который живет по своим законам и правилам. Мир, где огонь – главное сокровище, а лопата – верный друг и помощник.
Тут тяжело злодеям, а героям тяжело вдвойне. Ведь герою предстоит:

  • Прокачаться и вооружиться.
  • Отвоевать у Темного Мира место для лагеря.
  • Собрать команду друзей-помощников.
  • Улучшать и защищать свой лагерь.
  • Разгадать загадки древности.
  • Разрушить планы коварных врагов.
  • Найти и откопать множество сокровищ.
  • Спасти принцессу и весь мир заодно.

Quest Hunter – сюжетная ролевая игра с поиском сокровищ, нелинейными диалогами, пазлами и юмором! Загадочный мир, увлекательный сюжет, интересные головоломки и коварные враги ждут Вас!

Основные особенности
  • Cюжетная ролевая игра: влияйте на сюжетную линию, выбирая ответы в диалогах. Распутывайте коварные планы врагов и выводите их на чистую воду. Спасите мир от вечной темноты!
  • Кооперативный режим: проходите игру с друзьями через интернет или сидя на диване за одним экраном (до 4-х игроков). Сразитесь со злом плечом к плечу или устройте братскую могилу в логове врага!
  • Генерируемые подземелья: испытайте свою удачу, попробуйте найти выход из подземелья. Где он окажется в этот раз? Кто поджидает Вас за поворотом?
  • Загадки и пазлы: двигайте, поворачивайте, зажигайте, переключайте, откапывайте. Словом, решайте множество разнообразных головоломок. Ищите карты сокровищ, чтобы стать первым богатеем в лагере!
  • Прокачка и навыки: качайте характеристики персонажа и развивайте новые способности. Станьте непобедимой машиной по стиранию врагов в порошок!
  • Оружие, броня и предметы: находите, создавайте, прокачивайте оружие и броню. Варите зелья или создавайте бомбы. Взять лопату и соломенную шляпу или острый клинок и шлем – решать Вам!
  • Монстры и боссы: загадочные звери, пришедшие из темноты – зажгите факел и они разбегутся. Коварные разбойники – отдайте им деньги и останетесь живы. Хитрые боссы – найдите к ним свой подход!
  • Cокровища и трофеи: набейте карманы трофеями поверженных врагов. Найдите все тайники и схроны. Откопайте все сокровища Темного Мира!
  • Кроссплатформенная игра в кооперативном режиме доступна для всех платформ!

И помните: только возле света факела Вы в безопасности!

  1. Если у вас не установлен Steam клиент, скачайте и установите его
  2. Войдите в свой аккаунт Steam или зарегистрируйте новый, если у вас его нет.
  3. Примите заявку в друзья от нашей системы
  4. Примите игру в виде подарка от нашей системы
  5. Наслаждайтесь новой игрой

Мы размещаем только самые полезные обзоры, среди доступных в Steam

Ну в общем, товарищи-односельчане, давеча я, чисто по праздничным причинам, был вынужден покинуть свою уютную общагу, где обладал только дохленьким ноутбучиком, который даже Паскаль с трудом тянет, что уж говорить об играх. Сейчас же, во время написания сего чтива, я нахожусь дома, где меня ждал не то, чтобы сильно мощный, но, всё же, способный на что-то старичок-компуктер. Дабы вспомнить наши забытые летние ночи, я решил «прогреть» этого бедолагу и запустить на нём что-то, во что давно хотелось поиграть. После ночки залипания в игры разного уровня качества, я, листая свою библиотеку, обнаружил этот, уже забытый мною, проект, который, во время моего бездействия, нехило так апрейдили: Добавили 3-ю главу, пару-тройку новых персонажей и квестовых веток, связанных с ними, а так же несколько интересных механик и режим «бесконечной игры». Увидев это, я искренне обрадовался, ведь в прошлую игровую сессию игра оставила исключительно положительные впечатления. Запустив и пройдя игру до конца, я понял, что должен рассказать об этой игре какой-никакой, но аудитории. Ну а теперьначнём вылизывать рассказывать о преимуществах и недостатках сего проекта.

В геймплейном плане игра представляет собой изометрическую экшн-рпг с элементами слэшера. В игре есть возможность управления только на клавиатуре, на клавиатуре и мыши вместе, и только на мыши, к слову, последний вариант понравился мне больше всего. Далее, по механикам, стандартные для всех рпг щиты, мечи и шлемы даже обсуждать не хочется, а вот на навыках хочется остановиться поподробнее. Всего в игре 10 навыков, которые открываются через каждые 2 уровня. Каждый из навыков представляет собой интересную способность, и если грамотно подобрать тройку навыков(только 3 навыка вы можете загнать в хот-кеи), то можно только с их помощью разносить огромные кучи врагов. К слову о кучах: Врагов здесь ну слишком много, к концу 2-ого акта вы просто за*бётесь справляться с ними и начнёте просто пробегать до ближайшего босса или до перехода в другую локацию. К сожалению, от сложности(их, как и везде, 3) зависит лишь их качество, а не количество. Кстати, я, из-за своей упоротости, проходил игру полностью на «Великом копателе»(самая сложная сложность), так что в моей компетентности можете быть уверены.

Теперь обсудим всё то, что не касается драчек. Вся игра, как я уже упомянул выше, поделена на акты. Всего их 3. В первом акте вы только знакомитесь с механиками, находите верных друзей и потихоньку изучаете ситуацию, актуальную для местности, в которой вы оказались, но об этом тоже в пунктике про сюжет. Есть механика секретов, они всячески помечены на игровой карте и частенько содержат в себе полезные «ништячки», поэтому не советую проходить мимо них. Так же на карте раскиданы многочисленные камни, деревья, коробки и прочие бочки с ящиками, которые вы просто обязаны уничтожать ради добычи ресурсов. Они вам понадобятся ради прохождения квестов и для улучшения оружия и брони. Помимо относительно ненужных предметов, которые у вас всегда будут в достатке, есть различная еда и зелье здоровья, которые, на удивление, восстанавливаюсь вашему персонажу здоровье.

А ещё в игре реализованы достаточно неплохие головоломки. И нет, до уровня какого-нибудь Uncharted им ещё далеко, но вот уровень Скайрима уже где-то рядом, если даже не ниже. В паре моментов мне даже пришлось лезть в интернет и смотреть, как решают эти загадки более умные люди.

Кроме основной сюжетной компании в игре есть режим бесконечной борьбы с постоянно появляющимися врагами, а так же возможность кооперативной игры, её я не опробовал из-за отсутствия заинтересованных в этой игре друзей, но вы вполне можете заняться этим.

Сюжет буду описывать лишь в общих словах, дабы не испортить кому-то нежному впечатление от игры.

Если вкратце: В королевстве, в котором вы упали, дела очень и очень плохи, так что вам придётся исправить это, попутно чиня свой корабль и грезя о мягкой постели и доме.

А вот вариант чуточку подлиннее:Всё начинается с момента падения вашего героя на землю неизвестной ему ранее долины, в которой случилось горе: Кто-то похитил солнце, да ещё и обожаемую всеми принцессу. После крушения, вас встречает какой-то старый колдун, который вводит вас в курс дела и помогает добраться до ближайшей лужайки, где и будет ваш первый лагерь. После этого вы получаете многочисленные задания и отправляетесь на их выполнение. Полное прохождение 1-ого акта заняло у меня часа 3-4, если примерно столько же вы будете затрачивать на каждый последующий акт, то всё прохождение займёт у вас часов 8-10 максимум. Но лично я советую вам не торопиться и досконально изучать игровой мир, а так же проходить все побочные задания и выполнять все достижения. В каждом акте вас ждут уникальные бандюки, монстры и квесты, которые не дадут вам заскучать. Финал игры, кстати, будет с классным плот-твистом, который вас точно впечатлит.В общем, сюжет далеко не заурядный и стоит вашего внимания.

Самый короткий пунктик. Графика в этой игре обычная. Максимально усреднённая. Ни какого-то классного стиля, как, например в Don’t Starve, ни каких-то супер прополигоненных моделей, всё очень скучно и обычно. И нет, графика не вырвиглазная. Всё очень добротное и максимально усреднённое. Кстати, во многом благодаря этому я и смог опробовать эту игру, т.к. не обладаю мощным компьютером. Выводы делайте сами, хотя, погодите-ка.

Проект очень даже интересный и вполне заслуживает вашего внимания, особенно в том случае, если вы, по тем, или иным причинам, не можете играть в крупные ААА-проекты. Как вы понимаете, мне игра понравилась во всех её аспектах, надеюсь, вам она тоже понравится. Покупать её за фулпрайс я бы, наверное, не стал, но вот раскошелиться на 260 деревянных, пока распродажа не закончилась, вполне возможно.

По традиции, благодарю за прочтение, и прошу вас делиться вашим фидбеком. Если, вдруг, хоть пара человек будет заинтересована в том, чтобы я продолжать высирать из себя это, я буду очень рад и преисполнюсь желанием «творить». Удачи вам! С Новым Годом, кста! Товаров на аккаунте: 203 Обзоров: 41 Проведено в игре: 16.7 ч. 14 пользователей считают этот обзор полезным

Советы по игре

1. Первый и самый основной совет: ломайте все дерево и булыжник можно, хоть не весьма выгодно, продать, а из бочек, ящиков и могил можно получить ресурсы. А аналогично некие тайны скрыты конкретно в ломаемых предметах. Тут аналогично скажу, что первым делом это может докучать, естественно, по 4 удара на огромной булыжник в начале игры. Но у объектов окружения есть что-то наподобие прочности и чем больше у вас нападение тем скорее вы все ломаете. По этой причине может располагать замысел оставить локацию недобитой до приобретения более массивного оружия либо прокачки атаки.
2. Обойдите всю карту, посматривая на значок лопаты с правой стороны вверху. Ежели кто еще не увидел, он сияет там где необходимо рыть.
3. Будьте осмотрительны к участкам закрытым от вашего взгляда. Другими словами к таковым где персонаж прячется, к примеру за горой, там может лежать бутылка со состоянием здоровья, и это является тайной. Фактически это все что необходимо для определения всех пасхалок. Ну и, естественно, терпеливость и настойчивость.

Читать еще:  Devil May Cry 5 - Где находятся синие фрагменты сферы

Место падения, баночка за горящей хижиной

Один из тайников с кладбищем:

не убежден что тайны там в различных участках. ежели у вас та же карта но сундучишко в другом месте напишите мне об этом совместно со снимком с экрана, здесь два секрета: один клад слева сверху и один, может показаться на первый взгляд в дереве с правой стороны снизу. но с одним я конечно не убежден:


Crash Site

Все тайники можно найти на карте, они отмечены белыми крестами, там вам нужно просто капнуть чтобы найти тайник, который для вас припасен.

Режим Выживание

Ветеран Столкновения на Кладбище.
Пережить 9 волн в Столкновении на Кладбище.

В главном меню можно войти в этом режим. В нем дается протагонист 1 уровня, за всякую отбитую волну дается 1 сундучишко лута и 1 уровень героя. По бокам и в центре закопано определенное число доп кладов.

Близкого сражения следует остерегаться, потому что в начале аптечек не достает. На всяком уровне героя качаем состояние здоровья. В этом посодействуют навыки героя. При опытном навыке бить и отбегать противников заморочек не вызывает. Огненный шар и парочку остальных навыков посодействуют уничтожать массы противников не приобретая ущерба, тем более они медлительнее главенствующего протагониста.

Страница игры: Quest Hunter.

Description

Quest Hunter is an isometric action-RPG where your choice drives the story.
Find tons of treasures and secrets, solve puzzles, equip your character, level up your skills and finish off enemy bosses. Play on the couch, alone or with friends, or make it an online party for up to four players!

+ Story-driven RPG
Influence the storyline, choosing the answers in the dialogues. Untangle the insidious plans of your enemies and bring them out into the open. Save the world from the eternal darkness!

+ Cooperative mode
Play the game online with your friends, or on couch on one screen (Up to 4 players). Fight against evil shoulder to shoulder or make a mass grave in the enemy’s lair!

+ Random generated dungeons
Try your luck, see if you can find the way out of the dungeon. Where could it be this time? Who’s waiting for you around the corner?

+ Quests and puzzles
Move, turn, light, switch over, dig up… In short, solve a variety of quests and puzzles. Search for treasure maps to become the richest man in the camp!

+ Skills and super powers
Upgrade the character attributes and explore new skills. Become an invincible killing machine and turn your enemies into dust!

+ Weapons, armor and items
Find, create and upgrade your weapon and armor. Cook potions or make bombs. Take a shovel and a straw hat or a sharp blade and a helmet – it’s up to you to decide!

+ Monsters and bosses
Mysterious beasts from the darkness – light the torch and they will scatter away. Insidious bandits – give them your money and you’ll stay alive. Cunning bosses – find your approach to them!

+ Treasure and trophies
Stuff your pockets with trophies of your defeated enemies. Find all stashes and hiding places. Dig up all the treasures of the Dark World!

+ Cross-play in co-op mode is available for all platforms!

And remember: you are safe only by the light of the torch!

Страшные квесты в Воронеже

Quest Hunter в Воронеже позволяет попасть в невероятный мир фантастических тварей, с которыми тебе придётся сразится в квест-комнатах. У нас можно подобрать самый лучший квест для себя.

Как бы это ни было парадоксально, но человек периодически стремится ощутить страх, или, как говорят в народе, пощекотать нервы. Кому-то просто не хватает ярких запоминающихся эмоций, а кому-то подавай литры адреналина в кровь хоть каждый день. На самом деле, чтобы испугаться, человеку надо не так уж и много — устрашающая музыка, внезапные громкие звуки, страшные рожи и любые неожиданные события заставляют человека испытывать страх, от которого он дрожит.

Поэтому если вы хотите на себе почувствовать, что такое — оказаться в истинном кошмаре из фильма ужасов, то Quest Hunter — именно то, что вам нужно. Ведь здесь возможно выбрать для себя любой интересный хоррор квест в Воронеже, в зависимости от вашего уровня подготовки и крепости нервов.

Не все квест-комнаты пронизаны страхом и ужасами. Здесь найдется местечко для любого. Если вы любите мыслить логически и являетесь размеренной личностью, то вам подойдут детективы, где необходимо проводить расследование. Ну а если нервишки всё же хочется пощекотать, то без ужасов никак не обойтись и страшный квест в таком случае — самое то.

Сюжеты наших horror квестов не оставят без впечатлений никого. Ведь в добавление к хорошо продуманной истории с загадками вы получите очень яркие спецэффекты. Это погружает игрока в совершенно новую среду красочного мира загадок, который до этого можно было лицезреть разве что по телевизору. В комнатах страшных квестов можно перевоплотиться в любого героя. Теперь вы можете сражаться против злобных ненасытных зомби или инопланетян, которые решили поработить нашу Землю. А можно стать Шерлоком Холмсом и расследовать преступления, сражаясь интеллектуально против очень грамотных злодеев.

И всё же, несмотря на большое количество сюжетов, страшные квесты лидируют в рейтинге популярности. Не является исключением и Воронеж, жители которого также предпочитают сюжеты ужастиков.

Главные особенности хоррор квестов

Страшные квест-комнаты вынуждают человека испытывать тревогу при нахождении в них. Причем особые смельчаки выбирают прохождение заданий в одиночку. На выполнение каждого из них отводится определенное время, поэтому скучать вам не придётся. Ну а чтобы гордиться своей смелостью, бесстрашием и решительностью, любой желающий может заказать видеозапись своего пребывания в комнате.

Подобрать квест для себя

Среди разнообразия квестов выбрать подходящий себе будет не очень просто. Но Quest Hunter как раз и работает для этого.

В первую очередь необходимо учитывать индивидуальные особенности своего характера, психологическую выносливость и опыт. Если вы новичок в этом деле, то выбирайте хоррор квест самого легкого уровня, чтобы проверить себя и привыкнуть к новой среде. Здесь лучшим вариантом можно считать детективы с ужасами, поскольку их сюжеты подразумевают как раз больше загадок, нежели устрашающих вещей.

Ну а если у вас за плечами имеется богатый опыт игры в horror квест, то смело отправляйтесь в самое ужасное приключение, ведь вас ничем уже не напугать. Хотя разработчики будут всеми силами пытаться сделать это.

Что такое страшный квест

Главная цель страшного квеста заложена в его названии — вас всеми возможными способами будут пытаться напугать с целью заставить испытать ужас. Но не стоит думать, что вас ждет банальная страшилка, ведь квесты рассчитаны в первую очередь на интеллектуальный труд. Поэтому, помимо устрашающих интерьеров и пугающих неожиданностей, вам будет невероятно интересно разгадывать загадки.

И теперь прямо в Воронеже можно отправиться на борьбу с зомби или попытаться разгадать самые страшные тайны мира. А помочь в этом вам всегда готов Quest Hunter.

A Hunter of Wicked Things – Divinity Original Sin 2

A Hunter of Wicked Things is a Quest in Divinity: Original Sin II. On your travels, you meet a demon hunter named Jahan who is looking to kill a powerful demon on Bloodmoon Isle. Will you help him?

Important NPCs

  • Jahan
  • The Advocate

A Hunter of Wicked Things Objectives

  1. Find Jahan and talk to him.
  2. Agree to kill The Advocate.
  3. Kill the Advocate and report back to Jahan.

A Hunter of Wicked Things Walkthrough

At a house slightly east of Cloisterwood, there is a Demon Hunter named Jahan (he is the same Jahan from the original Divinity: Original Sin). Approach him for 14,975 Exploration XP.

Jahan will ask you to investigate Bloodmoon Island and kill a powerful demon there named “The Advocate”. If you have Lohse on your team, you can agree to let her talk to him for +10 Attitude and he will agree to help Lohse in return for killing the demon. Either way, the quest will progress and you will earn 7500XP.

It is highly recommended to do all three quests: “The Secrets of Bloodmoon Island”, “The Advocate”, and “The Forgotten and the Damned” in conjunction with this one, as they all revolve around the same path. Rewards will be listed on their respective pages.

There is also a book called “Ornate Hymnal” inside Jahan’s home, which is required for the “The Forgotten and the Damned” quest. Reading it as a Scholar will net you 14,450XP, if you have not already read it.

Travel to Bloodmoon island through Cloisterwood harbor or by casting Spirit Vision at the broken bridge next to Driftwood Fields Waypoint. You can teleport over safely using the spirit bridges that appear. In any case, when you arrive on Bloodmoon Island, speak to The Advocate at the demon’s camp, and by all means agree to do his personal quest since it nets a lot of XP and advances your main quest anyway. You can also kill The Advocate right then and there, but it is not recommended, since you can kill him after doing his quest anyway.

After dealing with the Black Ring magisters surrounding the tree, you can kill The Advocate. Arp-kha, Chtylchia, Basatan, and a dog will aid him in the fight (the other dog will be on the beach still – you can kill him as well for 7225XP), so be sure to pickpocket Basatan as much as possible before attacking The Advocate. Killing The Advocate gives a measly 7225XP, but he drops pretty nice loot. You will also earn 7225XP for killing the dog, and 28900XP each for killing Basatan the Wishmaster, Chtylchia the Mistress of Agony, Eyrhen of Havoc, and Arp-kha the Elemental Knight. Once they are all dead, don’t forget to loot the “Voidwoken Fish Exchange Scroll” on Basatan, as you will need it later on in Act IV for the quest, “Doctor’s Orders” in Arx. You can also clear out the area of any remaining enemies for maximum XP and loot at this point.

Читать еще:  The Sims 4 - Внешний вид

After you killed the Advocate, since you will need to learn the name of the Arch-Demon anyway later on when you report back to Jahan, you can now simply cast Spirit Vision and talk to the Spirit of the Ancestor Tree to learn the name of the Arch-demon Jahan is after. In order to speak with the tree though, you will need to learn the name of the tree, which can be found by reading the book called “Archivist’s Journal” in the Archives located in the picture below (this Archive is actually associated with the quest: “The Secrets of Bloodmoon Island”). Invoke the Tree’s name and you will earn 66200XP, as well as learn the name of the Arch-demon, which is Adramahlihk, residing in Doctor Daeva himself.

The above picture shows the entrance to the Archives. You will need enough wits to spot the mound and dig it up. Entering it will net you 50,575XP.

Report to Jahan that the Advocate has died and you will earn 36100XP, and as the dialogue progresses you will earn another 36100XP for a total of 72,200XP. At this point, if you followed the walkthrough and used Spirit Vision to speak with the Spirit of the Tree to learn the name of the demon, you can simply reveal the name to Jahan when he asks another request of you. If not, you’ll have to trudge back to Bloodmoon Island again. In any case, after you reveal the name of the demon to Jahan, you will officially complete the quest and obtain a choice of Legendary-quality loot.

If Lohse is with you, Jahan will then try to cure her as promised but ultimately fail. However, he will agree to join you on the Lady Vengeance and face the demon later.

Hero Power [ edit | edit source ]

Hero powers are unique abilities, specific to each class. Hero powers cost 2 mana, and can be used once per turn.

Steady Shot is the hunter’s Hero Power, dealing 2 damage direct to the enemy hero. Steady Shot is a very direct and straightforward Hero Power – unlike many other Hero Powers, it does not offer special synergies or boast a range of possible uses, but what it lacks in strategic complexity it makes up for in sheer effectiveness. Without Health or Armor-granting effects, Steady Shot can single-handedly destroy the opponent and win the game in just 15 turns if used every turn. This allows the hunter to rely upon Steady Shot’s damage to make steady progress toward victory, regardless of the state of the board. Steady Shot works well with an aggressive approach to build pressure on the opponent.

While it is very effective for bypassing enemy minions, note that the hunter cannot use Steady Shot on any other target, but can only deal damage to the enemy hero. The exceptions are Steamwheedle Sniper (Wilds) and Dwarven Sharpshooter, which can be used to expand Steady Shot’s functionality, granting it the ability to target any character, and opening up a range of strategic possibilities.

Replacement Hero Powers [ edit | edit source ]

Justicar Trueheart Battlecry and Baku the Mooneater Start of Game effect will replace Steady Shot with Ballista Shot.

Dinomancy will replace the current Hero Power with Dinomancy.

Deathstalker Rexxar Battlecry will replace the current Hero Power with Build-a-Beast, as well as replacing the hero.

Zul’jin Battlecry will replace the current Hero Power with Berserker Throw, as well as replacing the hero.

Unseal the Vault will replace the current Hero Power with Pharaoh’s Warmask once the Quest is completed.

Quest Hunter Review (Nintendo Switch)

Game: Quest Hunter
Genre: RPG, Action, Adventure
System: Nintendo Switch (also on PC and Xbox one)
Developer|Publisher: 2 Zombie Games
Age Rating: EU 12+ | US Everyone
Price: UK £17.99 | EU € 19,99 | AUD $29.99 | CAD $26.24 | USD $19.99
Release Date: July 12 th 2019

Review code used, with many thanks to 2 Zombie Games.

Dive into the dungeons

One of my favourite niche genres in gaming is the top-down dungeon crawler. There’s really nothing quite like running into dungeons and searching for loot inside while taking on all sorts of beasties. Go alone or bring some friends to increase the fun; it’s all good. And the Switch just seems like the perfect platform for it too, as you can prop the system up on a picnic table in a park, throw a controller at someone (with a heads up, though), and play outside while dog walkers look at you baffled.

Quest Hunter is a title which aims to bring dungeon-crawling fun to the entire family. Let’s explore whether this is a gem worth digging up or if it should remain buried.

Let’s get questing.

A quest of many choices

You start the game by creating a character. There’s a small selection of cosmetics to choose from, like your hair, goggles, and outfit. Of course, being me, I went for a character with the biggest beard possible. A notable omission, though, is that you can’t play as a female character—kind of a shame since the entire story is text-based.

You soon learn that the Sun has been stolen. The story evolves into a variety of quests and you getting to the bottom of this big mystery to overcome the darkness that has taken over the land.

Watch out for skeletons.

There’s an impressive amount of dialogue choices. When you take on and complete quests, you’re presented with various options. Sometimes it feels like you can respond sarcastically or somewhat heroically. Depending on how you read the sentence, a question mark or an exclamation mark can make a big difference.

There’s no moral system so don’t fear choosing some of the more negative responses or getting things wrong. In fact, we found while playing this in multiplayer that choosing some of the more odd responses set our game on a different course and even helped us learn more about the Sun disappearing compared to sticking to the usual polite responses. With all these options, it does make Quest Hunter a game well worth replaying to discover the different outcomes of the choices you make.

There are many dialogue options which may lead you down interesting routes.

Dark but colourful

The graphics are simple but colourful 3D models. There’s a wide variety of enemy designs, and it’s refreshing to start a dungeon crawler where the very first enemy is not a rat. In fact, here it’s a weird blob creature with an extraordinary nose.

While the world is covered in darkness you spend a lot of time in nice green outdoor spaces. But don’t worry, there are also plenty of stone dungeons to explore and discover the treasures within. The music has a nice folklore-inspired theme to it, which compliments the art style nicely.

Been a while since I traversed a maze.

Remember to block

The game plays as a fairly slow-paced isometric dungeon crawler. There is a emphasis on blocking with your shield so make sure your finger is hovered over the right trigger to deflect incoming enemy attacks.

You can find new weapons and shields, as well as a selection of hats which act as armour. You’ll probably notice early on in the game that you can destroy most things, like trees and rocks, to collect resources. These resources can later be used to craft new weapons and shields, as well as upgrade your current ones. You can also upgrade your carrying capacity, something that seemed quite essential considering there are so many items to collect in this game.

There are also a variety of secrets to discover in every area. These are either hidden in the level or you can dig them up with your handy shovel. A small dig icon on the right of the screen indicates when you are standing on a sweet spot of loot. Finding secrets was very satisfying, especially with friends; and I loved how when you open a chest, your character appears to simply feel it until it unlocks.

You level up by completing quests, and you can increase your character’s stats according to your preferred play style. Skills, however, are unlocked by leveling and also finding various coloured crystals.

Watch out for goblins.

The tennis effect of difficulty

I played on mixed difficulties; there are three settings on offer. I started the game on the medium setting but often found the enemies were still pretty tricky. I would die over and over again, lose some loot, and restart at a nearby checkpoint, try to reclaim my lost loot and proceed. I did like that you leave a little gravestone each time you die.

Читать еще:  The Sims 4 - Гайд по дополнению «Приключения в джунглях»

When I dropped it down to the easier setting, the game soon became a little too casual for me. So it became this tennis game effect where I was consistently switching between these difficulty modes.

With more players, it appears that more enemies are added and the difficulty is increased. As a team we played on the medium setting. We died (a lot) but all still had a great time playing.

The pace can feel a little slow at times.

Play with anyone on almost any system

One of the biggest features of Quest Hunter which deserves a lot of praise is that you can play online and cross-platform with PC, Xbox, and Switch players. This is a huge deal and definitely under-praised.

For this review my wife was able to play on the Switch in handheld mode while my friend from America and myself were playing on PC. We were able to set up a private game with a password, save, and enjoy the game together. Not only was it simple to set up but the game ran well across all systems.

I loved searching for treasures and then stopping now and then to do a little dance with the various in-game emotes. This game will easily hold a special memory for me because of these small quirky moments.

Time to stop to do a little dancing.

A quest enjoyed together

Quest Hunter is a fun little dungeon crawler. I enjoyed it alone, but playing with friends across other platforms really brought this game to life. Hunting for treasure with friends never felt so good. Now where did I leave my shovel?

The Bad

The game starts off with our questing heroes shipwrecked and that is about it. In this strange world you dropped into, there is no sun and as a side effect, monsters appear and you have to try and stop them. As you progress through this so-called “story” the choices you make have a butterfly effect on further outcomes. This game should remind any player of Diablo. It has all the features of an action RPG — crafting, combat, skills, stats, loot, etc. — but they are all far too simplistic to differentiate it from other games or stand out at all. You eventually hit a wall, where you need to collect 1000 wood and 800 stone for a quest, which is a pretty huge grind and can take a while to complete.

Graphically, the game is shrouded in mediocrity and the textures are similar to that of an old 3DS game. The game is cel-shaded, vivid, and bursting with color. The dark tone the world allows the colors to really burst and shine. Overall, the graphics aren’t too impressive but they get the job done. At the beginning of the game, the forest looks the same wherever you go. There was very little effort put into some of the animation and effects. For instance, in the very first opening cutscene, the boy is turning the wheel, but only the wheel and his fingers are moving, making it look terrible.

The game’s music is kind of ignorable and the songs all use the flute, violin, various strings, and horns. Every song in the game repeats itself throughout the game while you are playing it. A lot of the songs seem to be essentially the same song but with several different variations. But it is worth noting that the dungeon music is very epic and gives the player a huge sense of adventure and of the danger ahead. The sound effects of the game are very classic. The sound of collecting things reminds me of a PS1 video game made by Squaresoft when you select something in the pause menu. The sound of hitting engines is kinda cheesy and is hard to take seriously. It is that classic punching impact sound you hear on Looney Toons or any cartoon for that matter.

Attacking enemies in this game can be a challenge or just straight-up annoying sometimes. The hitboxes are occasionally way off and you have to be within hugging distance from the enemy to land a hit. And hunting for secrets will drive you mad. Destroy every tree, break every rock, dig up more holes than Team Rocket can handle, just to find a secret in the area is super tedious. Spells need work and seem like they were an afterthought. Honestly only the lightning spell and the ice spell are the spells seeming to be of any help. Upgrading other spells is pretty pointless. Something odd I found is if you are at the campfire is that only Player 1 can heal to 100%.

This all sounds bad now doesn’t it? Well, not everything is bad, there’s actually a whole lot of good. All of the negative feedback is just me nitpicking let’s go over why this game may be worth your time.

Impressions and Conclusion

I don’t believe that many would feel playing through Quest Hunter’s surprisingly lengthy campaign alone is worthwhile, though there are exceptions. If you are looking for a game with a great deal of replay value, and enjoy performing menial tasks akin to town management in Animal Crossing on a day-to-day basis, then Quest Hunter provides an exploratory, low-commitment sort of alternative. Because of the game’s slow pace and low difficulty, it doesn’t offer much outside of this.

When playing solo, resources are rarely in low reserve. Wood and stone are particularly accessible, as any tree or boulder can be cut down and broken into materials, and other resources usually drop from roaming mobs or hidden treasure chests. One key aspect of Quest Hunter’s addictive nature are the secrets hiding in each level, the number of which can be viewed in your menu for each individual map. Accessing these can be as simple as cutting down a tree with a rare drop underneath or digging in the right spot on the map (the game will alert you when you’ve got treasure beneath your feet), or it can require the use of a certain key or a number of flipped switches. You may not be able to access all of these immediately, but thorough exploration and resource gathering will eventually pull through.

Death isn’t much of a setback, unless you’re playing on the hardest difficulty and you haven’t been saving, which wipes all of the materials you’ve gained since your last save off the slate. Aside from this, combat is also a very light affair, as it boils down to “hold shield, press attack, and pray” with the occasional skill thrown in. As long as you have a strong enough shield, you’ll be able to tank any attack and slowly chip away at an enemy with return slashes- if they hit. Quest Hunter has some pretty questionable hitboxes, though they only seem to be on the player’s attacks and skills, and not the other way around. Bosses are often so much stronger than the playable character that they demand their alternative puzzle mechanic, or hit-and-run skill spam. Once you’ve come to understand this, however, the game falls into a very comfortable and at times hypnotic rhythm. I’d even go as far as to commend it for presenting a nice variety of boss encounter types, including a few that I felt were extremely nice blends of lore and gameplay.

Alas, its technical shortcomings make Quest Hunter a true gamble, as the game often crashes when transitioning into a new environment. While this rarely results in a tangible loss of progress, it makes online co-op an uncertainty, which is a hard strike against the game. The game’s default walking speed is also criminally slow, which means accidentally hitting a dead-end in a labyrinthine dungeon or dying far away from your last save point feels like true torture. This wouldn’t be so bad if the game didn’t throw some rather offensive mazes your way, in addition to some objectives that seem oriented towards co-operative gameplay (carry x amount of items across the level, for example).

Still, I find myself returning to Quest Hunter despite acknowledging its flaws, which means it must be doing something right. Whether it’s scouring the realm for materials to power up a piece of equipment or a skill, diving into the substantial amount of quests and environments to explore, or simply because I’m a sucker for co-op RPGs, Quest Hunter does possess a certain something that makes its charms hard to shake. If any of what you’ve read in this review appeals to you, I think you’ll find that the full package is substantial enough to warrant your time. Though it’s best spent with friends, Quest Hunter is a competent, yet flawed RPG experience for those who enjoy a slow burn- emphasis on slow.

A review copy was provided by the publisher.

голоса
Рейтинг статьи
Ссылка на основную публикацию
Статьи c упоминанием слов: