129 просмотров
Рейтинг статьи
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд
Загрузка...

Duck Tales: Remastered Взлом

Видеоигра Duck Tales: Remastered взлом является разработкой именитой Disney Company. Здесь вы встретитесь со своим старым знакомым по имени Скрудж МакДак, а также его племянниками – Билли, Вилли, Дилли и Поночкой. На вашем пути будут попадаться иные мультипликационные персонажи – пилот Зигзаг, миссис Клювдия и другие. Однако, главным героям придется столкнуться не только с дружелюбно настроенными персонажами – так, вы повстречаете братьев Гавс, кровожадных вампиров и злых призраков. Игрушка Duck Tales: Remastered взлом предназначена для ПК (Windows), игровых приставок (Wii U, Xbox 360, PlayStation 3) и гаджетов (Android, iOS и Windows Phone). Красочная анимация, качественная графика и захватывающий сюжет придется по вкусу как детям, так и их родителям.

Ваша цель – помочь дядюшке Скруджу и его племянникам найти 5 артефактов, спрятанных в самых неожиданных местах. В поисках сокровищ вы прогуляетесь по берегам Амазонки, заглянете в Трансильванию, побываете в Южной Африке, окажетесь на вершине Гималаев и получите возможность исследовать поверхность Луны. Каждая локация будет открываться по ходу геймплея, что не особо обрадует нетерпеливых пользователей, которым подавай все и сразу. Если вы причисляете себя к их числу, то следует использовать в Duck Tales: Remastered читы. Специальные коды подарят вам возможность самостоятельно выбирать, в какой уголок вы заглянете сегодня. Для применения Duck Tales: Remastered читы не нужно скачивать и устанавливать дополнительные файлы, просто пропишите особую комбинацию в окно консоли и наслаждайтесь игрой.

Как играется?

Оригинальные пять уровней зачем-то связали единым сюжетом — и это неудачное новшество №1. Теперь между забегами по локациям герои много и нудно разговаривают, иногда смешно шутят, но на полном серьёзе за этим можно наблюдать только при условии, что DuckTales: Remastered действительно вернёт в детство. Если вы уже обзавелись своим первым паспортом, шутки Скруджа значительно потеряют в остроте. Детям, наверное, и правда пошло бы на пользу связное повествование, но вот проблема — современные дети едва ли будут в такое играть.

Напомним расклад: Скрудж прыгает на трости по платформам, раздает тумаки и каждые тридцать (или даже каждые двадцать) секунд сваливается в пропасть. А если не сваливается, то получает на орехи от представителей местного многообразного бестиария. Когда заветные три сердечка исчерпываются, игра благополучно отправляет в начало уровня. Теперь вы понимаете, почему в детстве «Утиные истории» отнимали у вас недели и месяцы, даром что здесь всего пять локаций?

Можно понизить сложность до минимума, но и тут подвох — тогда играть просто скучно. Без вызова, без постулата «а попробуй пройди!» DuckTales: Remastered превратится в банальный, примитивный платформер, которых в App Store — по рублю в базарный день.

Сквозь четверть века особенно хорошо видно, какими игры были раньше — и совсем не плохо, что сейчас всё иначе. DuckTales один из первых проектов, где был условно открытый мир: тогда это казалось действительно чем-то неожиданным — вы шли не слева направо, как в ранних «Марио», а ещё и вверх и вниз, и опять вверх. Сегодня это не удивляет — скорее раздражает, что нужно заново прочесывать уровень, потому что упустили обязательную для прохождения восьмую монетку.

Авторы это понимали и сделали несколько новых примочек. С сюжетом не задалось, но есть действительно прикольная штука — теперь можно натурально нырнуть в золотой бассейн, вольно воспроизведя знаменитую картинку. Скрудж щучкой ныряет, а потом весело плюхается, разгребая богатства. Не сказать, что этого стоило ждать 25 лет, но определенно впечатляет. Наконец, фан-сервис. Во время прохождения вы собираете всякую ерунду, которая затейливо конвертируется в доллары, идущие на покупку портретов персонажей, рисунков из мультфильма и прочий ностальгический хлам. Бесполезно, но приятно.

I don’t need your torture, DuckTales Remastered

I want to love DuckTales Remastered. Even now.

Even after it broke me. I keep thinking maybe I should go back and play it some more. Give it another chance. I have to keep reminding myself why I left in the first place.

Advertisement

DuckTales, based on the classic Disney after-school cartoon, is one of the most fondly remembered games from the Nintendo Entertainment System era. Besides charming graphics and amazing chiptunes, it had a great gameplay gimmick:

Scrooge McDuck could use his cane as a pogo stick to bounce around the screen. Nes fans’ desire to see a new DuckTales wasn’t purely founded on nostalgia — we also just wanted that great gameplay mechanic back.

Read next

  • Marvel vs Capcom Infinite hands on: button-mashing meets fighting game skills

Marvel vs Capcom Infinite hands on: button-mashing meets fighting game skills

On 13 August, Capcom launched DuckTales Remastered, a remake of that game for PlayStation 3, Wii U and PC (an Xbox 360 version will follow on 11 September). And yes, that pogo-stick-cane fun is back — but along with it are a bunch of other aspects of 8-bit game design that I wish had stayed in the past.

Let me set the scene. It is last week. I’m just getting started with DuckTales Remastered on Xbox 360. I pick the “Medium” difficulty level. The standard Xbox 360 controller to me seems a little impractical for playing a 2-D platformer, since neither the stick nor the D-pad on the controller feel as precise as the good old Nes pad. But I can get over that, I think, as long as the game as designed doesn’t ask me to be more exactingly precise than the controller is capable of.

Advertisement

I play through the introductory stage, which is not difficult, and get to the point where the game asks me to which of its five areas I would like to travel. I pick the Amazon, the first on the list. Now the game becomes very similar to the Nes original. The music is a kicked-up version of the original tune, which I’m loving listening to. The enemies all act just like they did in the original — bees fly in serpentine motions at me, apes jump on top of bricks to chase me, Venus flytraps lie in wait to snap at me.

It’s all as I remember, just with a modern presentation.

Then I notice something different: I open up a giant chest by pogoing on its lid, and a coin pops out. This is new. A little dialogue sequence begins: Scrooge (amazingly, still voiced by the now 93-year-old Alan Young) talks about the coin with sidekick Launchpad McQuack via walkie-talkie. I look at the map of the level, and there seem to be seven more of these coins scattered about. I collect all of them and proceed with the level. Then I find a new wrinkle: There’s a statue in my way that will only activate if I collect all eight of these coins. Okay, I think, I’m glad I went and got them all!

Read next

  • Ultra Street Fighter II review: A beautiful recreation of a gaming classic let down by awful controls

Ultra Street Fighter II review: A beautiful recreation of a gaming classic let down by awful controls

  • 5/10

I get to the second part of the level, and lose the last of my three lives. Okay, I think — I’m better at the game now, I can get through without losing those lives. Even if I feel like I was cheated out of some of them. Some of those spikes on the floor had pretty gigantic hit boxes, I thought. And you know, there were a lot of moments where I definitely pressed the pogo button but Scrooge decided to not pogo, causing me to take a hit. But oh well, let’s see how much progress I lost.

Читать еще:  The Sims 2 чит код на русалку
Advertisement

I find myself back in Scrooge McDuck’s mansion, in front of the level-select mechanism. I go back to the Amazon.

Oh, I think. I’ve lost everything. All those coins I collected, activating the machine — it’s all been wiped, as if I’ve never been into the level at all.

Sure, that’s exactly what happens in the Nes version of DuckTales, not to mention most older games.

Designers made their games really hard because their games were really short, and they had to encourage you to play them over and over. But game design moved away from that, and I think the change has been for the better. You can create a fulfilling experience without making a player do the same thing over and over.

Read next

  • Resident Evil VII review: Biohazard is a triumphant fear-fuelled family affair

Resident Evil VII review: Biohazard is a triumphant fear-fuelled family affair

  • 8/10

But okay. I’ll bite. Let’s try a game with Nes-era difficulty.

So I go back into the Amazon. This time I’m a lot better. I get to the boss with an extra life in reserve. And the boss, the giant, angry head of an Amazon deity statue, stomps around the screen and utterly destroys me once, then twice. Game over.

I yell at the TV. I tell the game to go to hell. I decide to try again.

This time, the whole level is completely boring. You have to understand at this point that the Amazon level takes me, I don’t know, about 15-20 minutes. It’s long. There’s a lot of things you have to do. And now I am bored to tears. It’s not fun to play it again. It’s not fun to keep taking hits not because I screwed up but because the Xbox controller is (I have now decided) piss-poor for this type of game. All of those dialogue sequences between Scrooge and Launchpad happen again, and you have to pause the game and select the “Skip Cinematic” option to stop them. And the sense of discovery, of finding cool hidden secrets, is totally over.

There are no more cool secrets, just seven coins that I have to go pick up one by one, trudging back through the same level for what is now the third time. I am zoning out and thinking about other things.

Read next

  • Monster Hunter movie is heading for Hollywood

Monster Hunter movie is heading for Hollywood

I get back to the boss, and he kills me again. I scream. I drop the controller. I scream some more. I flip out on Twitter. I scare the crap out of the dog, who bails from the room thinking he did something bad. It takes five minutes for him to realise everything is actually fine and I’m just mad at a videogame. “I’m done,” I say to the dog. “Done. Screw this.” I am never playing this game again, I think.

I leave the house and do something else. That night I come back.

I play the Amazon level again.

This time, I rethink the boss fight and try something different.

I finally win! It does not feel good. It is more a sense of relief.

Read next

  • Street Fighter classics are coming to the New Nintendo 3DS

Street Fighter classics are coming to the New Nintendo 3DS

I begin the Transylvania level. This is even longer and more complicated than the Amazon one. I am losing too many lives, and by the time I enter the mine cart sequence, I realise I have little hope of finishing this level on this run through. But, I think, there’s still a lot of room for improvement here, so I’ll try again. Plus I still have four hit points remaining on this life.

The mine cart tracks lead off the side of the screen, and I ride them. The screen fades out. A new screen fades in. Everything is rendered in dark colours that don’t contrast very well. I’m looking at the new screen as it fades in, trying to figure out what I’m looking at. As my eyes are adjusting, Scrooge rides in on the mine cart, which promptly falls into a bottomless pit immediately after the screen finishes fading in but before my eyes can even relay this information up to my freaking brain. Game over.

At this point I had no ability to get upset with DuckTales Remastered anymore because I knew that this time, for sure, I was not going to play it again. I can deal with high difficulty, I can deal with big punishments for running out of lives, but I can’t deal with a game design that dumps you into a pit and kills you before you have a chance to even see what’s going on. Difficult is one thing, unfair is another. I had to just stop for my own sanity, and it didn’t matter how good the music was. (Really, really good.)

I think Capcom and developer WayForward had good intentions with DuckTales Remastered. By now you’ve probably seen that Capcom mailed out an Nes cartridge containing the original version of DuckTales, painted gold and issued with a Certificate of Authenticity, like a piece of art to be displayed in a museum.

Advertisement

It’s an undeniably cool promo item (especially if you love old game cartridges like me). But I look at the gold-plated Nes game and I wonder if Capcom and Wayforward might not have the wrong idea about classic games. There’s a lot to love about games like the original DuckTales and, yes, things they did better than modern games. But mentally enshrining them in gold, considering them to be sacrosanct and untouchable, is going too far. The punishing difficulty of early Nes games was a necessary evil, not a feature to be desired.

At least, that’s how I always felt. If you want to throw yourself against jagged rocks of games like

DuckTales that promise you the beat down of your life, go ahead. But I can’t do it anymore.

Итак, перед вами одна из самых популярных серий бродилок и квестов на Денди.
В этой игре вас ждет встреча с героями знаменитого мультфильма «Утиные истории». Вы будете помогать дядюшке Скруджу увеличивать его капиталы, спасать незадачливых племянников и преодолевать множество препятствий.
Этапы игры связаны между собой в виде сложного лабиринта, переходы от этапа к этапу открываются только после выполнения определенных условий.
Несмотря на простоту управления и игрового процесса, игра стала знаменита и горячо любима многими поклонниками данного жанра, и не зря. В игре очень много различных тайных необязательных комнат и даже есть закрытый уровень, который можно открыть, собрав все куски карты. Впрочем, сделать это не так просто.
Как и подобает хорошей бродилке, здесь вы с самого начала не знаете куда идти, а в процессе прохождения игры можете прийти к своей цели разными путями, выполняя параллельно множество необязательных заданий и собирая всяческие бонусы.
«Утиные истории» так же содержать в себе и элементы квеста.

Читать еще:  Прохождение Secret Neighbor на русском языке

Например, чего стоит момент с осушением остова, когда необходимо бочки опустить в нужные выемки в заданной последовательности. Впрочем, наиболее внимательные и находчивые смогут найти отгадку, встретившись с племянником Скруджа.
В конце каждого уровня вас ждет непростая схватка с местным боссом. Причем боссы эти не однотипные, и к каждому надо найти свой подход для его уничтожения.
В целом, игра сочетает в себе сразу несколько жанров и по праву может считаться одной из лучших игр для приставки Денди . Скачайте ее с нашего сайта и убедитесь в этом сами!

Секреты и Duck Tales: Remastered Взлом

Бороться с недругами дядюшке Скруджу придется посредством трости, однако, она не всегда будет вам полезной, особенно в период путешествия в Гималаи – имеется шанс застрять в снегах и превратиться в обед диких козлов и зайцев. В игре предусмотрена возможность модернизировать нынешнюю трость либо заменить ее на новую – однако, услуга не бесплатная. Если ваших игровых средств не хватает на суперсовременную тросточку, следует установить взлом Duck Tales: Remastered. Данная вариация игры не только подарит вам то количество золотых монет, которые вы захотите сами, а и предоставит доступ ко всем инструментам, предусмотренным игрушкой. Не стоит стесняться, применяя взлом Duck Tales: Remastered, ведь этим вариантом пользуются геймеры со всего мира, желающие разнообразить игровой процесс.

Обзор игры DuckTales Remastered, сюжет:

Семейка Гавс снова нападает на хранилище Скруджа. Почему-то они не ломанулись сразу к сокровищнице, а направились в офис миллионера. Примчавшись по сигналу тревоги, Скрудж Макдак, навешивает люлей бандюганам, уже по классической схеме – тростью по голове. Но тут он замечает, как один из братьев Гавс пытался стащить картину.

Внимательно осмотрев её, он обнаруживает карту сокровищ! Проанализировав её на своём «супер-пупер» компьютере, Скрудж помечает пять мест, где ориентировочно находятся артефакты. Собрав которые можно получить невероятное сокровище. Приключение начинается!

Как смотрится?

На форумных ветках, посвященных ремейку, можно прочитать справедливое возмущение: почему, мол, приложение столько занимает — почти гигабайт — если раньше укладывалось на обычный картридж? Ответ логичен: в ремастированном издании полностью перерисовали графику. Восстановленная цветовая справедливость (наконец-то синий пиджак Скруджа) пасует перед общим шоком: игра выглядит просто очаровательно. Это даже не мультфильм — мультфильм кажется блеклой пародией. Это какое-то свое, отдельное произведение искусства, место которому в зал славы «Диснея».

I don’t need your torture, DuckTales Remastered

I want to love DuckTales Remastered. Even now.

Even after it broke me. I keep thinking maybe I should go back and play it some more. Give it another chance. I have to keep reminding myself why I left in the first place.

Advertisement

DuckTales, based on the classic Disney after-school cartoon, is one of the most fondly remembered games from the Nintendo Entertainment System era. Besides charming graphics and amazing chiptunes, it had a great gameplay gimmick:

Scrooge McDuck could use his cane as a pogo stick to bounce around the screen. Nes fans’ desire to see a new DuckTales wasn’t purely founded on nostalgia — we also just wanted that great gameplay mechanic back.

Read next

  • Marvel vs Capcom Infinite hands on: button-mashing meets fighting game skills

Marvel vs Capcom Infinite hands on: button-mashing meets fighting game skills

On 13 August, Capcom launched DuckTales Remastered, a remake of that game for PlayStation 3, Wii U and PC (an Xbox 360 version will follow on 11 September). And yes, that pogo-stick-cane fun is back — but along with it are a bunch of other aspects of 8-bit game design that I wish had stayed in the past.

Let me set the scene. It is last week. I’m just getting started with DuckTales Remastered on Xbox 360. I pick the “Medium” difficulty level. The standard Xbox 360 controller to me seems a little impractical for playing a 2-D platformer, since neither the stick nor the D-pad on the controller feel as precise as the good old Nes pad. But I can get over that, I think, as long as the game as designed doesn’t ask me to be more exactingly precise than the controller is capable of.

Advertisement

I play through the introductory stage, which is not difficult, and get to the point where the game asks me to which of its five areas I would like to travel. I pick the Amazon, the first on the list. Now the game becomes very similar to the Nes original. The music is a kicked-up version of the original tune, which I’m loving listening to. The enemies all act just like they did in the original — bees fly in serpentine motions at me, apes jump on top of bricks to chase me, Venus flytraps lie in wait to snap at me.

It’s all as I remember, just with a modern presentation.

Then I notice something different: I open up a giant chest by pogoing on its lid, and a coin pops out. This is new. A little dialogue sequence begins: Scrooge (amazingly, still voiced by the now 93-year-old Alan Young) talks about the coin with sidekick Launchpad McQuack via walkie-talkie. I look at the map of the level, and there seem to be seven more of these coins scattered about. I collect all of them and proceed with the level. Then I find a new wrinkle: There’s a statue in my way that will only activate if I collect all eight of these coins. Okay, I think, I’m glad I went and got them all!

Read next

  • Ultra Street Fighter II review: A beautiful recreation of a gaming classic let down by awful controls

Ultra Street Fighter II review: A beautiful recreation of a gaming classic let down by awful controls

  • 5/10

I get to the second part of the level, and lose the last of my three lives. Okay, I think — I’m better at the game now, I can get through without losing those lives. Even if I feel like I was cheated out of some of them. Some of those spikes on the floor had pretty gigantic hit boxes, I thought. And you know, there were a lot of moments where I definitely pressed the pogo button but Scrooge decided to not pogo, causing me to take a hit. But oh well, let’s see how much progress I lost.

Advertisement

I find myself back in Scrooge McDuck’s mansion, in front of the level-select mechanism. I go back to the Amazon.

Oh, I think. I’ve lost everything. All those coins I collected, activating the machine — it’s all been wiped, as if I’ve never been into the level at all.

Sure, that’s exactly what happens in the Nes version of DuckTales, not to mention most older games.

Designers made their games really hard because their games were really short, and they had to encourage you to play them over and over. But game design moved away from that, and I think the change has been for the better. You can create a fulfilling experience without making a player do the same thing over and over.

Читать еще:  Рейтинг самых популярных игр на двоих

Read next

  • Resident Evil VII review: Biohazard is a triumphant fear-fuelled family affair

Resident Evil VII review: Biohazard is a triumphant fear-fuelled family affair

  • 8/10

But okay. I’ll bite. Let’s try a game with Nes-era difficulty.

So I go back into the Amazon. This time I’m a lot better. I get to the boss with an extra life in reserve. And the boss, the giant, angry head of an Amazon deity statue, stomps around the screen and utterly destroys me once, then twice. Game over.

I yell at the TV. I tell the game to go to hell. I decide to try again.

This time, the whole level is completely boring. You have to understand at this point that the Amazon level takes me, I don’t know, about 15-20 minutes. It’s long. There’s a lot of things you have to do. And now I am bored to tears. It’s not fun to play it again. It’s not fun to keep taking hits not because I screwed up but because the Xbox controller is (I have now decided) piss-poor for this type of game. All of those dialogue sequences between Scrooge and Launchpad happen again, and you have to pause the game and select the “Skip Cinematic” option to stop them. And the sense of discovery, of finding cool hidden secrets, is totally over.

There are no more cool secrets, just seven coins that I have to go pick up one by one, trudging back through the same level for what is now the third time. I am zoning out and thinking about other things.

Read next

  • Monster Hunter movie is heading for Hollywood

Monster Hunter movie is heading for Hollywood

I get back to the boss, and he kills me again. I scream. I drop the controller. I scream some more. I flip out on Twitter. I scare the crap out of the dog, who bails from the room thinking he did something bad. It takes five minutes for him to realise everything is actually fine and I’m just mad at a videogame. “I’m done,” I say to the dog. “Done. Screw this.” I am never playing this game again, I think.

I leave the house and do something else. That night I come back.

I play the Amazon level again.

This time, I rethink the boss fight and try something different.

I finally win! It does not feel good. It is more a sense of relief.

Read next

  • Street Fighter classics are coming to the New Nintendo 3DS

Street Fighter classics are coming to the New Nintendo 3DS

I begin the Transylvania level. This is even longer and more complicated than the Amazon one. I am losing too many lives, and by the time I enter the mine cart sequence, I realise I have little hope of finishing this level on this run through. But, I think, there’s still a lot of room for improvement here, so I’ll try again. Plus I still have four hit points remaining on this life.

The mine cart tracks lead off the side of the screen, and I ride them. The screen fades out. A new screen fades in. Everything is rendered in dark colours that don’t contrast very well. I’m looking at the new screen as it fades in, trying to figure out what I’m looking at. As my eyes are adjusting, Scrooge rides in on the mine cart, which promptly falls into a bottomless pit immediately after the screen finishes fading in but before my eyes can even relay this information up to my freaking brain. Game over.

At this point I had no ability to get upset with DuckTales Remastered anymore because I knew that this time, for sure, I was not going to play it again. I can deal with high difficulty, I can deal with big punishments for running out of lives, but I can’t deal with a game design that dumps you into a pit and kills you before you have a chance to even see what’s going on. Difficult is one thing, unfair is another. I had to just stop for my own sanity, and it didn’t matter how good the music was. (Really, really good.)

I think Capcom and developer WayForward had good intentions with DuckTales Remastered. By now you’ve probably seen that Capcom mailed out an Nes cartridge containing the original version of DuckTales, painted gold and issued with a Certificate of Authenticity, like a piece of art to be displayed in a museum.

Advertisement

It’s an undeniably cool promo item (especially if you love old game cartridges like me). But I look at the gold-plated Nes game and I wonder if Capcom and Wayforward might not have the wrong idea about classic games. There’s a lot to love about games like the original DuckTales and, yes, things they did better than modern games. But mentally enshrining them in gold, considering them to be sacrosanct and untouchable, is going too far. The punishing difficulty of early Nes games was a necessary evil, not a feature to be desired.

At least, that’s how I always felt. If you want to throw yourself against jagged rocks of games like

DuckTales that promise you the beat down of your life, go ahead. But I can’t do it anymore.

Секреты, читы, коды

Как достичь премиальной стадии DUCKTALES

Чтобы преодолеть болота и добраться до Ракетницы, прыгайте вверх с маленького островка за тем местом, где впервые появляются болотные существа, и идите вправо по тайному проходу. Чтобы, достичь скрытой Премиальной стадии в “Утиных историях”, дождитесь, пока количество ваших денег достигнет 70000, и тогда разыщите Ракетницу. Она унесет вас в премиальную зону в облаках, где вы сможете приобрести дополнительные алмазы.

Петля жизней

Используйте этот прием, чтобы заработать пару дополнительных жизней (1-Up) в Африканской шахте. Войдите в Шахту, спуститесь вниз по цепи и спрыгните рядом с угольным ящиком. Слева от вас находится воображаемая стена с Куклой Скруджа, олицетворяющей жизнь. Когда возьмете ее, спускайтесь по цепи влево, пока не приземлитесь ил угольный ларь. Если вы прыгнете вверх и влево, то сможете перепрыгнуть три невидимых сундука с сокровищами и пройти через секретный проход, ведущий к спрятанной Кукле Скруджа. Получив эти две жизни, можете взять их еще раз, если найдете ракетницу, улетите назад в Дакбург, а затем вернетесь к Шахте и повторите изложенную процедуру.

Еще одна петля жизней

Этот цикл позволит вам довести резерв жизней до максимума – девяти. Идите в Африканские шахты без ключа, и вы будете перенесены в Трансильванию. Возьмите очень легкодоступную 1-Up в Трансильвании (в сундуке с сокровищами, подвешенном над головой Мамочки в первом верхнем углу особняка). Получив жизнь, идите в комнату с Ключом Скелета, но ключ не берите. Возвращайтесь в Дакбург, а оттуда опять к Шахтам и в Трансильванию.. 1-Up появится вновь. Повторяйте эту процедуру, пока не соберете девять Уток, затем берите Ключ и продолжайте игру.

голоса
Рейтинг статьи
Ссылка на основную публикацию
Статьи c упоминанием слов: